Jane
More than 100 hours of footage, presumed lost but rediscovered in 2014, documents the work of Jane Goodall in Tanzania, where in 1960 she became the first person to study the life of chimpanzees in the wild. At the time, naturalists had no idea that these animals could be dangerous, says the celebrated primatologist, who's now 83. She certainly believed that she would come to no harm, because she was where she belonged. With director Brett Morgen, she looks back at her life and groundbreaking work. It's chiefly the young Jane we see, through the lens of Hugo van Lawick, a famous filmmaker for National Geographic. He was commissioned to document her research, but the two fell in love. This shows through in the way he films her, for example as she washes her hair in the river. Through his material and Jane’s memories, some of the chimpanzees also become real personalities. They end up playing a decisive role in Jane’s life. The elaborate score is by Philip Glass.