She Had a Dream
As a Black woman from a working-class neighborhood in Tunisia, 25-year-old Ghofrane Binous has spent her whole life dealing with class inequality, racism, and sex discrimination. Following an extremely racist incident in 2018 while working as a flight attendant, she posted a cry for help on social media that was widely viewed, then joined a women’s movement and became politically active. The film follows this charismatic figure in the run-up to the 2019 national elections—during the turbulent campaign period, on the way to countless meetings, and in heated conversations with family members, friends, and party members.
The camera stays close to this young woman who is keen to perpetuate the myth of her own invulnerability—and maybe that’s exactly what she needs to do to rise to the top. The backdrop to her political ambition is a divided society where people have little confidence in their own democracy. Connecting it all is the voice-over in which Binous shares her vision of life, and her motivations for becoming politically active in a paternalistic, segregated society where women generally draw the shortest straw.