All About Looking
All about looking is the second of three films about the American artist Jim Dine. The first one, JIM DINE: CHILDHOOD STORIES, dealt with the formation years of the artist, who belonged to the Pop Art movement in the sixties. In all about looking Dine's methods are looked at in a three-week course that he gave at the Internationale Sommerakademie für Bildende Kunst in Salzburg, Austria. The gist of Dine's views is that it is not the 'end product' what it is all about, but the artistic process in which the utmost concentration is required. The artist also demands that every day his students rub out their drawings of the previous day. After initial protest the students see the value of this method because it strengthens them in their technical and artistic capacities.