Ernesto 'Che' Guavara, le journal de Bolivie
Ernesto 'Che' Guevara is probably one of the most famous Marxist revolutio? naries and guerrilleros the world has ever known. Born in Argentina, he spent a great part of his life in Fidel Castro's service in Cuba. When in the late sixties a communist uprising is imminent in Bolivia, he leaves for La Paz. It is here that he dies in 1967. On the basis of a diary he kept during this period the film Ernesto 'Che' Guevara reconstructs 'Che' Guevara's final weeks. In a detached yet concerned way the film tells the story of a group of men and women who were prepared to use violence in order to defend the idea of social justice.