Pescherecci
Each De Seta film examines how the natural environment determines the behaviour of the people living in it. PESCHERECCI sheds light on the fisheries between Sicily and Africa. De Seta shows how the fishermen put out to sea in all weathers to scrape a living. If a storm breaks, the fishing boats seek refuge on the island of Lampedusa. The sober but effective use of the surrounding sounds drowns the fishermen’s voices and gives the film an extra dramatic dimension.