Greenland Melting
Over the past 15 years, Greenland’s glaciers have melted more quickly than in the 70 years before. The process is suddenly going much faster than predicted. How is this happening, and what does it mean for the rest of the world? NASA is trying to find out, and two of its scientists explain how. We travel with them on a ship where they take all kinds of measurements, and in a small aircraft from which it's possible to see the endless expanse of ice. Provided you are willing to get down on your knees and look underwater, it becomes clear that warmer sea currents are eroding the ice from below. Made partly using 3D data visualization, photogrammetry and videogrammetry, this 360-degree VR film allows us to experience the reality behind all the facts and statistics about melting ice caps. We get an idea of the scale involved from a glacier in the distance that suddenly looms over us, almost close enough to touch—this was the size of this gigantic glacier back in 1900.