Chanel Aubazine - Paris
Made using a pinhole camera, these images were created specially for the Chanel Culture exhibition in the Shanghai Museum of Contemporary Art in early 2011. \i Chanel Aubazine - Paris\i0 is a journey of initiation from the convent in Aubazine - the orphanage where Coco Chanel lived between the ages of 11 and 21 - to her apartment on Paris's Rue Cambon, where she worked. The film reveals striking resemblances between these two places in relation to five themes: Origin, Abstraction, Invisibility, Imaginary, Liberty. The origins of the symbols of the universe, for example, are revealed by French fashion designer Gabrielle Chanel. This is not J\'e9r\'f4me Schlomoff's first film using the pinhole technique. For \i Chanel Aubazine - Paris\i0 , he has slowed down and combined images of the stairs and corridors of the convent, the famous stained-glass window with the CC logo, church pews, and Chanel's Paris office chair, culminating in a pinhole view of the sea.