Twin Sisters
In 2003, the infant Chinese twin sisters Mia and Alexandra were found in a cardboard box. They ended up in an orphanage and were put up for adoption, at which time the authorities apparently decided that it was a good idea to separate them, and to keep silent about the fact that they were twins. tells their story from the perspective of both sets of adoptive parents: one from Sacramento, California, the other from a tiny village in picturesque Norway. Through a series of coincidences that they later attribute to fate, the parents meet each other during the adoption procedure in China and launch an investigation that reveals the little girls are sisters. They grow up with the knowledge that they each have a twin sister living on the other side of the world, and although their lives are very different and language is a barrier, the bond between them grows deeper. When the girls are eight, the American Mia and her parents go to Norway. Together with their amazed parents, we observe the girls in action. They not only look and act alike, but they are unmistakably and inextricably connected to one another.