The Rolling Stones Olé Olé Olé! : A Trip Across Latin America
There are few places left where the Rolling Stones have not played during their incredible career. Until 2016, Cuba was one of these. During a tour of Latin America, the musicians got the idea of visiting the previously isolated island. The preparations and production issues form a leitmotif throughout this recording of the ensuing musical journey, in which the Stones visit familiar places and look up old friends. We witness an exceptional meeting between Ronnie Wood and a fellow artist, beautifully accomplished by non-verbal communication. Before each concert, the band visits local musicians who perform their own versions of Stones numbers – for example, a mariachi band plays a cheerful cover of “Happy.” There are also some sparkling anecdotes, mostly related by the eye-catching Mick Jagger and Keith Richards. The concerts and the run-up to these are filmed and edited to create a spectacular film. There’s also plenty of attention for the songs and the special relationship between these rockers, whose popularity seems as great as ever.