Hablando del punto cubano
This documentary analyzes the typical features of the 'punto', a Cuban musical tradition from the days of Spanish colonialism. The 'punto' is the art of verbal improvization in a song (a solo or duet). In the thirties a new generation of 'punto'- singers arose, among who Joseito Fernández was the best-known. He became famous with the song 'Guantanamera.' Nowadays, the 'punto' is mainly sung by people in the Cuban countryside.