Deep in the forests of Piedmont, Italy, a dwindling group of joyful old men and their faithful dogs hunt for the world’s most expensive ingredient: the white Alba truffle. They are the last of their kind, carrying on a way of life that is rapidly disappearing in the modern world.
With its luscious cinematography and immersive soundscape, Sundance hit The Truffle Hunters provides a stylish and sometimes humorous glimpse into a world of obsessions and well-guarded secrets. From wealthy gourmets to hard-working laborers, and from seasoned truffle veterans to the newbies just starting out, everyone is fixated on the delicacy.
Filming in bright autumn colors, directors Michael Dweck and Gregory Kershaw create a fairytale atmosphere—but at times permeated by a harsh reality. With increasing scarcity due to climate change, toxic rivalries between hunters, and slick traders reaping big profits, there is also a darker side to the story. Nevertheless, truffle fever is infectious, thanks to the finely paced storytelling and the use of every perspective—even the dogs have been fitted with cameras.