A Wee Night In
Chrissy was a sickly child, so no one expected her to live to a ripe old age. Nevertheless, this Scottish woman is now 95, frail but full of life. From her house in a village near Glasgow, she engages in activities that keep her active and involved with life. Today, Chrissy’s 91-year-old boyfriend Bill is coming over for a nice evening that will pass by according to the slow rhythm of age. They rub shoulders in her cozy little kitchen, enjoy a big meal, watch TV and chat like it’s going out of fashion. These two chatterboxes are – in Chrissy’s own words – “well matched.” Music from their youth is usually playing in the background. This relatively new couple have fun bickering together; old age and the approaching end magnify life’s little pleasures, lending them almost a miraculous sheen. Chrissy talks in voice-over about how they met and proudly says that she has never been one to rush into romantic entanglements. Bill spent two years calling her, asking if she would like to go out with him. She always liked to take her time, and still does. This is an intimate, heartwarming portrait of love in old age, full of recognizable, comedic moments.