When Hari Got Married
Hari is a young Indian who has been dreaming of his bride Suman for two years now. He met her once briefly, and after quite a bit of hesitation he agreed to this arranged marriage. Tradition dictates that fiancés shouldn't look one another in the eye until the day of the wedding. But as a taxi driver, Hari has the whole day to call his betrothed, and these calls only serve to make him more smitten with his still unfamiliar, timid little bride. He playfully negotiates with her about the love she will have to give him. Inspired by the exciting times to come, he philosophizes about life with his customers: "You never know when you'll lose the cell phone signal. That's how life is." Although expectations are high for the prosperity that the marriage will bring, Hari is already worrying about the extra money involved. The wedding, children: how is he going to pay for all of this? At the ceremony, the camera captures joyful and heartbreaking moments. But did the marriage turn out as they had hoped? Ultimately, Hari and Suman would seem to have adapted to their arranged fate in a disarming manner.