Planet Galata - A Bridge in Istanbul
A documentary portrait of Galata Bridge and the surrounding area in Istanbul, Turkey - a microcosm reflecting the rich cultural diversity of the city as a whole. Large numbers of people live and work on and around the bridge. Filmmaker Florian Thalhofer zooms in on some of them, including restaurant owners Kemal, Gaffur and Erkan, street cleaners Bayram and Erdogan, and bridge inspector \'d6mer, who secretly is the "king of the bridge." Thalhofer constructed the non-linear narrative using the Korsakow software system he developed himself. He has been working on the system since 2000 and it has grown to become a much-used tool by makers of database cinema. In turn, the visitor selects people he or she wants to follow, and while the short film portraits play on the main screen, a variety of alternative paths are displayed around it. The visitor thus constructs his or her own story by combining the narrative building blocks Thalhofer provides. The portraits themselves are informal glimpses into ordinary lives, with their subjects talking openly about their troubles; in this way, they are the bridge and the starting point, the main character and the guide in the film the visitor creates. Thalhofer also edited a linear film, which completes this cross-media documentary project.