The Last Days of Peter Bergmann
It is June 12, 2009, in Sligo, Ireland, and the security camera footage shows a middle-aged man walking into a hotel with a purple plastic bag in his hand. He checks in under the name Peter Bergmann. A few days later, he is found dead. When the local authorities attempt to find out who this man was, it turns out that Peter Bergmann didn’t exist. So who was this man, and why did he erase his identity with such cool precision immediately prior to his death? Director Ciaran Cassidy meticulously reconstructs the movements of the man who spent his last days as Peter Bergmann. Material shot by security cameras provides a grainy and jerky impression of this mysterious introverted man. Testimony from the last people to see him alive completes the factual reconstruction, but only increases the mystery. The suspense lies not only in the question of precisely what happened, but also in the why. Why did Peter Bergmann remove the labels from his clothing to ensure that no one could deduce his true identity? Why make so much effort to disappear?