Frank en Eva; Elk van ons is een eiland
Ali Haselhoef did not have your average childhood. Her mother worked as a prostitute and her Surinam stepfather was a drug dealer, who spent a few years in prison for attempted manslaughter. Haselhoef has never met her biological father. Nevertheless, she looks back on her childhood years with pleasure. Later in life she went to college, got a child herself and stayed in touch with both her parents. Basing herself on extensive interviews with her father and mother, in Surinam and Groningen respectively, Haselhoef sketches a dynamic portrait of the effervescent sixties, when there was a party going on at her house every day, and where the contents of the house regularly flew across the room when mom and dad were having a row. In an unconventional montage, interview excerpts and computer animations are interlaced. The conversations are candid, but Haselhoef refrains from psychological prying. ‘It has always been others who felt that I had a difficult childhood; I never experienced it like that myself‘, the maker says.