1974, une partie de campagne
In 1974, Valéry Giscard d'Estaing commissioned Depardon to make a film about the presidential campaign he would conduct that year, with François Mitterrand as his chief opponent. Depardon follows Giscard in an unalloyed style, sticking close to his subject, during public private meetings. He is everywhere: in d'Estaing's Citroën DS, in the helicopter, at his office with his campaign team - and with d'Estaing as he waits for the election results "all alone." The original title, referred to the results. But Giscard suppressed the screening of the film for a long time: only in 2002 was the film released in France, under a different title. Depardon produced a classic in a long line of now famous political documentaries, running the gamut from Robert Drew's (1960) to Niek Koppen's ().