#Racegirl – The Comeback of Sophia Flörsch
The German race car driver Sophia Flörsch was already obsessed with auto racing by the time she was five. As a teenager, without a single female role model, she managed to qualify for the prestigious Macau Grand Prix. During the race, disaster struck—in front of the cameras, she had a horrific accident.
It’s an extremely expensive sport, which Flörsch can only finance through sponsorship contracts, and as a woman in a man’s world, winning these is a time-consuming business. She creates visibility on social media as #racegirl and by attending a wide variety of events. The protagonist’s fighting spirit and resilience are inspiring—not only for top athletes, but for anyone who dares to be a pioneer in a world that initially seems out of reach for them.