't Zonhuis (1925)
Around the summerhouse ('t Zonhuis') of the Ivens family near Nijmegen several shots were taken. In recordings from 1922 we see Coba Ivens in the garden. Wim and Rie enter ''t Zonhuis' and are welcomed by the Ivens family. Dora Ivens is in the sunken sitting area under the sunshade. Later, the whole family joins her. The camerawork is probably by Piet Rutten.Images from 1925 show father and mother Ivens on a garden bench. Other family-members join them. The family saunters through the garden. Images of Coba and ma Ivens. Rie poses proudly with her two dogs. The camerawork is by Piet Rutten or Joris Ivens.Following a commercial leader, 'Foto?, Projectie? en Kinohandel CAPI, Kalverstraat 115, Amsterdam', we see the Ivens family in and around the house in private shootings from 1927. Thea Ivens opens the window of the garden house and poses together with another woman: Jitske van den Berg. Mother Dora is engaged in preparing a meal. Coba drops her homework. Father Ivens comes home and reads the newspaper in the garden. The camerawork is probably by Joris Ivens.