Hope and disillusionment meet at the Maison du Migrant on the southern edge of the Sahara. It is a stopping place for migrants headed for Algeria with Europe as their final goal, but also a shelter for those forced to turn back because of bandits or police. Esther and Kadi, two determined teenage girls from Burkina Faso on their way north, find warmth and friendship, as well as warnings of the dangerous journey through the desert.
A rich palette of observations immerses us in this small community, with a focus on the humanity that brings everything movingly close. Intimate portraits and frank confessions about dreams and trauma, pride and shame, trust and deceit are framed by telling images of a nearby graveyard and the silent, ominous desert. Meanwhile, Esther and Kadi have to make a decision.