Bird Boy
When 12-year-old Reshat looks around him, he sees the oil fields of Azerbaijan. When he looks up dreamily, he sees pigeons flying to heaven. He misses his father, who died a year ago, and who also loved these birds. Reshat cautiously approaches the best pigeon keeper in the village. Will he teach him to train pigeons?
Reshat plays with his friends, visits his father’s grave, looks at old photos with his grandmother, and does his homework because his mother tells him to. But he prefers to be with the pigeon keeper. You can see how much he loves it when the birds eat from his hand. Meanwhile Reshat tells us his thoughts, mostly in voice-over. His father taught him that he should be kind to birds, because souls fly to heaven on their wings. While Reshat is learning all about pigeons, he discovers what he really wants. This short film is part of the Kids on the Silk Road series.