Marathon Boy
When the little Indian Budhia Singh was only three years old, he had already run six half marathons. By four, he was making it the full 26 miles. In his own words, "One day I will run all the way to the Olympics." As you might suspect, he didn't come up with this all by himself. His adoptive father Biranchi Das, who self-funds an orphanage and a judo school, rescued him from the slums and goes to great lengths to generate attention for this special child. Budhia the wonder boy grows into a regional hero, and after he participates in the Limca Record Run (around 40 miles), he achieves nationwide stardom. Only the local child welfare office is less than enthusiastic, forbidding the young boy to participate in marathons - much to the dismay of the somewhat media-happy Biranchi and his protégé. A true political battle breaks out in the region, complete with talk show appearances, protests and street riots. Then, when Budhia's biological mother shows up to claim her son with help from the sinister slum mafia, things go from grim to grimmer.