Kendis
Lavanya Raghoenandan practices at the turntables for two hours a day after school—now just 15, she’s been deejaying since she was nine. As DJ Kendis she plays major festivals in the Netherlands and Belgium, always the youngest in the line-up, under the watchful eye of her equally ambitious father. We see them on their way to the Solar Festival, where she's going to play her first primetime slot with an MC. What’s more, she has an extra hurdle to overcome: when she was 11, she was knocked off her bike by a bus, and she now suffers from constant pain in her arm, knee, back, shoulders and neck. But Lavanya doesn’t even consider giving up. In the wake of the accident, she avoided playing outside, opting to concentrate on her music instead. She forces herself to carry on, despite the nerves before a gig and the pain afterwards. Lavanya has her sights set on something far more important: a place in the Top 100 DJs.