People are hard at work extending the railroad in a remote Georgian mountain village. When they’re done, the new Silk Road Express will run through here. But before this high-speed connection between China and Europe can go anywhere, a tunnel has to be dug—a tunnel that goes right through a mountain where villagers have their fields and pastures. In his office at the station, an old-time stationmaster prepares for his role in the future, when a lot more trains will be coming through the station.
Language and communication problems between the Georgian and Chinese workers lead to fierce arguments, and ultimately a tense strike. The gorgeous, disengaged shots perfectly reflect the surrealist atmosphere of a changing world order.