Death in Sarajevo
Writers and intellectuals constitute the conscience of the world, says Haris Prolic. In DEATH IN SARAJEVO, we see how Susan Sontag, Bernard-Henri Lévy and many other artists go to Sarajevo to express their aversion to the war violence. Guided by Dante's circles of hell, this film takes a close look at the conflict in former Yugoslavia. The various 'circles' that make up the film are represented by the concentration camps, the families driven apart, the war criminals and the front lines.