Forman vs. Forman
Who better to describe the life of director Miloš Forman (One Flew Over the Cuckoo’s Nest, Amadeus) than the man himself? Jakub Hejna and Helena Třeštíková created this collage portrait entirely from archive interviews, scenes from his classic films, visits to his film sets, and home videos shot by the filmmaker himself.
Forman, who died in 2018, explores his eventful career and private life. He lost both his parents as a child when they were deported from the former Czechoslovakia to concentration camps. He never felt at home with his foster families: “I felt like I was looking at the families through a window,” explains the filmmaker, “That feeling never left me.”