Hollandse Meesters in de 21ste eeuw
\i Dutch Masters in the 21st Century\i0 features the preeminent Dutch artists of the moment in their workspaces, seen through the eyes of renowned filmmakers. Robert Oey captures photographer Hans Aarsman, John Appel visits Jan van Munster, and Ditteke Mensink focuses on Tjebbe Beekman. Each filmmaker chooses his or her own point of view for a portrait of about 15 minutes. The behind-the-scenes reports provide insight into the spirit of the times, but focus mainly on these artists: the ways in which they work, their choice of materials, their ideas on art and being an artist. Twenty of these films will be shown in small movie theaters in the main hall of the Amsterdam Public Library and the foyer of Path\'e9 De Munt.