Zygosis
Zygosis explores the development of photomontage, from John Heartfield's pioneering work to the present use of montage-techniques in advertising and video. The film deals with photomontage in a radical and humoristic way, and applies animations of archive footage, interviews, and images of Berlin when the big changes occurred and the Wall was taken down. Scratch editing, the paintbox, and 3D-computer-animation have replaced the scissors and glue-pot that John Heartfield started out with.