Beeldenstorm
In the late seventies, De Melkweg was built in Amsterdam. A unique venue for music, dance, theatre and film, and also an outstanding and multicultural meeting place for visitors from all over the world. At the beginning of this documentary, Van der Keuken calls De Melkweg ‘a place where people can sit, hear things and do things.’ He alternates images from concerts with sober still lives of a lamp, a table corner or an empty café. In the street outside, he films junkies and walks around with a British man, who has settled in Amsterdam and thinks that more people should be engaged in art. Van der Keuken labelled this fragmentarily edited film ‘a Melkweg-in-film, a fictional space that the world rolls through and where a number of lives meet.’