K'gari
In 1836, a British ship captained by James Fraser was wrecked on the Australian island of K’gari. His wife Eliza was also on board, and it's her story—or to be precise, her false version of it—that is at the heart this short interactive documentary. Its graphic design is striking: a click of the mouse sends waves, sands or winds to wipe out Eliza Fraser’s words, erasing her lies and replacing them with the truth. Two women’s voices each tell their own separate versions of what happened to Fraser as a castaway on the island, which was inhabited by the Butchulla. As a consequence of Fraser’s brief stay, these Aboriginal people suffered brutal massacres at the hands of white colonists, and saw the name of their island K’gari, which means "paradise," changed to Fraser Island. Thanks to growing recognition for Aboriginal Australians, the famous Ayers Rock now regained its original name, Uluru. Nonetheless, the Butchulla community is still fighting to have their island officially renamed K’gari.