Radio Felix
Whether at school, playing a game, in the gym, or out on his bike, any situation in Felix’s life can be about managing conflict, feeling isolated from peers, or dealing with misunderstandings with adults. Felix is on the autism spectrum, which means that he perceives the world differently from other people.
But this Flemish preteen has found a clever way of dealing with the situation. He makes news items on topics such as sports, economics, and politics for Radio Felix, his self-created radio program. Each subject relates to the complicated circumstances he experiences at school, out and about, or at home.
This lucid, precisely edited portrait presents a day in the life of Felix, viewed from his own personal perspective. How does a full class sound when you’re like Felix? What makes it so impossible if a teacher suddenly does things differently? How do you let go of a misunderstanding, even if you’re totally convinced that you’re right?