News Globus
Google Maps allows us to study the world from frighteningly close up, but for the bigger picture nothing beats the good old-fashioned globe. One glance at the globe and you can understand that, however different our lives may look, in the final analysis we all live on the same planet. The News Globus, developed by students at the Copenhagen Institute of Interaction Design, combines this nostalgic object with modern communications technology, to not only allow you to discover what’s going on in the world at this moment, but also how these events connect different areas of the world. Like a switchboard operator from the pre-automation era, you can connect two regions of the world using a plug, causing a brief news item about countries from both regions to be read out loud. These items are selected on the spot by a webserver from the New York Times database. Travel the globe and discover connections between places that are close together or far apart.