Nadia Ticks
The first day of high school is very stressful for 12-year-old Nadia. That may be true for any any seventh grader starting at a new school, but Nadia has been worrying for weeks. So much so that she is feeling physically ill. She is a bright and openhearted young lady, but as her teacher says, there's something special about her. In the short documentary \i Nadia Ticks\i0 , she tells us about the days leading up to her first day of school. She candidly explains how she struggles with her obsessive-compulsive neuroses and anxieties, aided by the motto: to think + to do = to dare. School isn't the only thing making Nadia uneasy; daily life has plenty of surprises that make her feel anxious as well. With this film, director Laetitia Schoofs has created\i \i0 a personal and sometimes dreamlike portrait of a brave adolescent.