Moriom
Somewhere in rural Bangladesh, a teenage girl rubs a toothbrush on her face and then leaves a darkened room. Something’s wrong with Moriom, but what is it? Talking to her counselor, with a camera pointed at her, she alleges that her parents torture her and keep her chained up. “Put them in prison,” she cries. But then it’s her parents’ turn and they have a completely different story, one that has to do with a major trauma. In the meantime, Moriom lives in a fantasy world of revenge: “I came from Heaven. I came to destroy all bad things in the world. I'm a flower angel. I got a job at the police station. I will punish them. I will put them in jail.” The majority of crimes against women and girls in Bangladesh are not reported and the rape figures that appear on-screen at the end are shocking. This acutely observed film is dedicated to Moriom.