World War I was technologically amazing. It saw the advent of tanks, flamethrowers, gas, planes and plastic surgery. Thousands of mutilated soldiers received new noses, ears and jaws. All of society was traumatized. One soldier arrived at a train station with amnesia. When his picture appeared in the paper, hundreds of people came forward, all of them claiming that he was their husband, son, friend or father.