Reconstruction
In the beginning RECONSTRUCTION seems to be a melancholy review by filmmaker Laurence Green of the summer holidays he spent as a boy with his parents in a small cabin near a lake. The idyllic, carefree period came to an end with the industrial pollution of the lake in the eighties. All cabins on the island were bought up and demolished by an industrial group. Parallel to this ecological destruction the film tells the tragic story of the breakup of the filmmaker's family. This happens when a lie about his sister, cherished for years by his parents, is revealed.