Czech Dream
The Czech Dream is the brainchild of film students Vit Klusák and Filip Remunda, who dedicated their graduation project at the Prague film school to it. As "store managers", they dress up in sharp Hugo Boss suits, visit the best designers and advertising agencies and hire a well-known composer for a theme song. Soon, dozens of professionals are working for a non-existent store.
The intention behind it all? Watch the film, the students say in the opening scene, then all will be revealed. One thing we can tell you is that, during the past five years, more than 125 megastores have opened in the Czech Republic. The filmmakers are critical of Czech participation in the EU, while Czech consumers love to be seduced by billboards and advertisements.