The Heir
A 65-year-old man and his son share a burning passion for horses and horseracing. As this father explains in voice-over, horseracing has been in the genes of this Belgian family for a hundred years. Although he has reached retirement age, he is still an active jockey. This very unusual situation wouldn't have come about if his son, a promising jockey in his own right, hadn't been left wheelchair-bound after getting injured in a race several years ago. Now, the son spends his days in his chair, throwing a ball for his dog, watching the races on TV, and praying - praying a lot. Besides images of their favorite noble beast, we also see the religious themes filling their quiet home. The family has become exceptionally religious since that fateful accident. They realize that God must have had his "intentions," but still they pray every day for a miracle. "I think I'll live as long as it takes until he walks. Then I'll be content to leave this world," says the father. "Everything is possible, if you only believe," adds the son. Despite the comfort the family finds in their faith, their daily existence is veiled in grief.