Diana Vreeland: The Eye Has to Travel
In the words of Diana Vreeland, "To take little bites out of the fashion world is like a starvation diet." The "Empress of Fashion" was in power for close to 50 years in the middle of the 20th century, as a columnist and editor for the leading fashion magazines \i Harper's Bazaar\i0 and \i Vogue\i0 . Through her work for the Costume Institute at the Metropolitan Museum of Art, she ensured that fashion came to be looked at as an art form. In \i Diana Vreeland: The Eye Has to Travel\i0 , Vreeland (who died in 1989) looks back on her eventful life herself, through archive interviews (mostly recorded in her flowery living room) and the re-enacted dialogue between Vreeland and writer George Plimpton, who co-wrote her memoirs in 1988. In addition, the cr\'e8me de la cr\'e8me of the fashion world speaks about the icon that so inspired them. The film is richly illustrated with pages from Vreeland's magazines as well as archive footage. "I loathe nostalgia!" she exclaims at the beginning of her conversation with Plimpton, who promptly asks her how she would like to tell her life story. Her answer is characteristic for her writing, her life, and the film Lisa Immordino Vreeland (married to Vreeland's grandson) made about it: "It's got to have some bite!"