Bajarí: Gypsy Barcelona
Flamenco is one of the few art forms believed to be passed on in the genes. In Barcelona, there is a community of descendants of Gitano gypsies. They created flamenco in cafés, practiced it at home and perfected it on the streets. For example, little Juanito Manzano isn't even four feet tall but already a full-fledged flamenco musician and dancer. He fanatically taps along as he watches other dancers and wins the admiration of adults thanks to his singing and dancing. His proud father has him measured for his first pair of white flamenco shoes. Elsewhere in the city, dancer Karime Amaya impresses the musicians she is working with - they are hardly able to keep up with her dance moves. She is the niece of famous flamenco dancer and film star Carmen Amaya, who reputedly once said, "If I have to quit dancing, I'll die." Karime feels her aunt's presence while dancing and always remembers her advice to dance with all your heart. No problem at all for her or for Juanito, in the constant, rhythmic tapping of their world.