Baria et le grand mariage
Baria is a young girl who was born and raised in Marseille, in the south of France. She attends school there and has some friends, with whom she goes shopping and dancing. Together, they make plans for the future, in which Baria hopes to marry the man of her dreams. But things don’t turn out like that. Baria’s family is from Comoros, a group of islands in the Indian Ocean near Mozambique, which has a long tradition of forced marriage for girls. Many girls are even promised to someone before they are born. Baria, too, has a fiancé who was chosen for her by her relatives. The film follows her in the final months preceding the wedding and during the numerous festive ceremonies in the village in the Comoros, where the marriage is solemnised. Gradually, the net closes around a young girl who thought she was free, but turns out to be caught between two cultures.