Eyes of Gaza
More journalists have been killed over the course of a year in the Israel-Gaza war than in any other conflict since the Committee to Protect Journalists started collecting data in 1992. This hellish portrait follows three Palestinian journalists in northern Gaza as they are forced put their lives at risk while trying to do their work.
We see them talking with local people, reporting on Israeli bombardments, sleeping on just a few folded-up sheets, and struggling with a lack of phone coverage. They feel the obligation to continue their work, even though they know they are risking their lives in a conflict that spares no one. But the mission always comes first, as a seriously injured fellow journalist reports from his hospital bed.
The journalistic message must be conveyed, whatever the cost, in this utterly bleak account dominated by gray and dark blue: the gray of the endless debris and rubble of shattered Gaza and the dark blue of the bullet-proof vests worn by journalists.