Nowhere to Hide
After the Americans left Iraq in 2011, a male nurse named Nori Sharif was asked to report on the state of his country, providing unique access into one of the world’s most dangerous and inaccessible areas – the “triangle of death” in central Iraq. Working in the local hospital in Jalawla, he filmed the victims of war over the course of five years. The shocking images show families torn apart, maimed and damaged by the violence in Iraq. And every day more arrive, as the conflicts continue and life is disrupted by attacks over and over again. Often it isn’t even clear who the adversaries are. But the threat level increases, and when the Iraqi army pulls out in 2013 because of militant groups, the population flees – accompanied by the majority of the hospital staff. Sharif is one of the few who remain. When IS advances on Jalawla in 2014 and finally takes over the city, Sharif continues to film. Then he too has to flee at a moment’s notice, to bring himself and his family to safety.