Destricted Presents 'Impaled'
Young men take a seat on a green couch in front of a yellow wall decorated with a fish motif to explain to cult director Larry Clark why they want to perform in a porn movie. The next thing you know, they are dropping their pants for a screen test. Clark asks them questions from behind the camera, simultaneously expressing curiosity and reassurance ("Your dick is OK."). With disarming candour and innocence, the young men talk about their sexual fantasies. The guy who gets the part proceeds to choose his professional partner. Sweating and groaning, they go at it in every position they can think of. Details like the guy's socks, the woman's sneakers and the background of a teenager's bedroom keep the viewer constantly hovering between a smile and embarrassment. Part of the series on pornography and eroticism, which includes work from artists like Gaspar Noé, Marina Abramovic, Richard Prince, Marco Brambilla, Matthew Barney and Sam Taylor-Wood, is strikingly dry and unerotic. It documents the image of sexuality that the porn industry evokes in adolescents. The film was shot in an observing style, like an anthropological study of a rite of passage.