What's Happening! The Beatles in the USA
On 7 February 1964, four English lads – John, Paul, George and Ringo – set foot on American soil for the first time. The Beatles had landed and the airport shook with excitement. Hundreds of screaming girls brandished signs and tried to catch a glimpse of their idols. Albert and David Maysles closely follow the fab four and their retinue, including manager Brian Epstein, during their first week in the United States. They accompany them in their limousine en route to the hotel and register their laconic responses to the being continuously besieged by ecstatic fans. They film the Beatles in their hotel rooms, follow them during a live radio broadcast, in which the boys are introduced to the audience, and show them while signing autographs and joking on their train journey from New York to Washington.