Gang War: Bangin' in Little Rock
A stone's throw from the Arkansas governor's mansion in Little Rock, where Bill Clinton once lived, gangs are on the rampage. Like many other heartland cities, Little Rock has attracted gang members from bigger cities who seek to capitalize on lucrative drug markets and unsuspecting police forces. Last year, Little Rock's murder rate exceeded that of both New York and Los Angeles, with an increasing number of the victims being youngsters killed in gang-related shootings. Graphic and disturbing, GANG WAR: BANGIN' IN LITTLE ROCK chronicles the tension-filled lives of rival gangs in Little Rock, showing how gang violence is no longer the exclusive domain of urban centres like New York, Chicago and Los Angeles. The city is home to more than fifty gangs. Enlisting a core membership of disenchanted youths, gangs provide a semblance of order and family security, while fostering hostility toward authorities and other gangs that frequently leads to deadly criminal violence. This film rock shows how gang members live on the edge, in the shadow of violence and one bullet away from the morgue.