Voices of Sarafina!
The title refers to the name of the Broadway-show Sarafina! with which young black South African actors gain great success. The play revolves around the 1976 Soweto uprising where 15,000 schoolchildren marched into the streets to protest the government's insistance that classes would be conducted in Afrikaans - ''the opressor's language'. By the end of the year, over thousand children had been massacred, hundreds were thrown into jails and tortured. Since then the unrest continues.