Ravi and Emma
What is it like to communicate in sign language? Find out for yourself in Ravi and Emma, an interactive experience that celebrates diversity, inclusivity, and love—with humor and inventiveness. Join in and you’ll find yourself immersed in the story of deaf-born designer Ravi and Emma, a hearing student.
They fall in love, and in three short chapters about their relationship you’ll find yourself in situations such as a birthday party where you’re the only hearing guest. Let your hands speak using the Southern Dialect of Auslan, an Australian regional sign language.
This beautifully designed and colorful experience in which you can keep changing perspective, is a playful and accessible combination of documentary, instruction, design, and the internet. The technology, based on artificial intelligence and sign recognition, draws the hearing public into a world where there’s plenty to discover and learn.