Oryza: Healing Ground
Starting with the West African cultivation of rice, the knowledge of which was carried and disseminated by enslaved farmers, Oryza: Healing Ground follows the trail of Black history to unearth a variety of nearly forgotten stories. The result is a multifaceted picture of Black land stewardship that is currently undergoing a revival in the “Black to the Land” movement—despite the systematic undermining of African American farmers by the US Department of Agriculture.
Drawing us in with animations and storytelling, Oryza presents important evidence demonstrating the resilience, inventiveness and historical influence of Black farmers through the centuries.