Chasing the Dazzling Light
Director Yaser Kassab followed in his father’s footsteps by emigrating as a young man from Syria to Europe, and like his father he also had the ambition to become a filmmaker. Now they are working together on this film remotely. From Syria, the father gives his son direction on the phone or in video calls, along with advice about future film projects or how to organize his life—loving conversations interspersed with well-intentioned parental advice.